Exprimarea posesiei în limba franceză- exprimer la possession en français. Les adjectifs possesifs

Exprimarea posesiei în limba franceză- exprimer la possession en français.

Les adjectifs possesifs

Dacă veţi ţine evidenţa cuvintelor pe care le folosiţi în fiecare zi, veţi observa că utilizaţi multe adjective posesive şi pronume posesive, adică acele cuvinte care vă ajută să arătaţi că ceva vă aparţine sau să spuneţi că aparţine altcuiva. Aşadar, aceste cuvinte fac parte din vocabularul de bază  al oricărei limbi.

Acum că v-am reamintit importanţa lor, să le învăţăm şi în limba franceză. Pentru început, să începem cu adjectivele posesive.

Adjectivele posesive

Forma lor depinde de :

◙ numărul de posesori

◙ de numărul obiectelor posedate

◙ de genul obiectului posedat

Urmărind tabelul de mai jos, vă va fi uşor să înţelegeţi.

De exemplu, spun : caietul meu.

Sunt un singur posesor (eu) şi un singur obiect posedat (caietul). Atunci mă voi uita în prima parte a tabelului Un possesseur  şi singur obiect- Un objet. Apoi, la genul obiectului.

Caietul este de genul masculin. Aşadar, acum ştiu ce formă aleg din tabel. Da, v-aţi dat seama,  voi spune mon cahier =caietul meu.

Dar dacă sunt tot un singur posesor, dar am mai multe obiecte ?

Păi mă uit tot la Un possesseur, numai că apoi mă uit spre partea din dreapta a tabelui la Plusieurs objets (mai multe obiecte).

caietele mele = mes cahiers

Dar daca sunt mai mulţi posesori şi un singur obiect ?

Ne uităm la partea de jos a tabelului unde regăsim Plusieus possesseurs. Apoi ne uităm ce formă corespunde unui singur obiect posedat atunci când avem mai mulţi posesori.

Cred că v-aţi dat seama cum spunem caietul nostru =notre cahier

Caietele noastre (mai multi poseseori, mai multe obiecte posedate)= nos cahiers

Cred că aţi observat că, în limba franceză, adjectivul posesiv stă în faţa adjectivului. Unele forme sunt aceleaşi la masculin şi feminin.

Alte exemple :leur cahier  = caietul lorleurs cahiers = caietele lormon amie şi nu ma amie. De ce astfel ? Explicaţia o găsiţi în tabel.ton cahier = caietul tăutes cahiers = caietele tale

son cahier = caietul său

ses cahiers = caietele sale

vos cahiers = caietele voastre

votre cahier = caietul vostru

ta fleur= floarea ta

ma fleur = floarea mea

mes fleurs =florile mele

notre fleur= floarea noastra

s.a.m.d.

click pe imagine

fiche adjectifs possessives 1

Şi două fotografii de pe site-ul françaisfacile.

17963

17964

Daca le-aţi înţeles va fi foarte uşor să rezolvaţi exerciţiile de aici :
http://www.francaisfacile.com/exercices/exercice-francais-2/exercice-francais-35127.php

Vedeţi că nu sunt grele ? I love you

Revenir en haut

Lasă un răspuns

