le plan d’une ville pour la classe de fle

Zilele trecute mă gândeam cum să fac ca  să-i pe cei mici să reţină elementele unui   oraş ( stradă, semafor  etc.),  instituţiile din mediul urban (spital, şcoală, farmacie ). Aşa că mi-a tresărit o idee : o hartă, un plan al unui oraş.  Zis şi făcut. Fuga   la papetărie (ei, nici chiar fuga, vorba vine ), am cumpărat un carton A4 de culoare galbenă, câteva coli  colorate.Apoi mi-am făcut o listă cu ce găsim noi într-un oraş. Restul a venit de la sine şi de la lipit, scris.

Cum intenţionez să lucrez cu acest plan ?

– le voi cere copiilor să se gândească şi să facă o listă cu ceea ce găsim într-un oraş. Desigur că nu-i las în ceaţă, întâi le voi da eu câteva exemple „Ia gândiţi-vă ce avem noi în Bucureşti. Avem gări ? Dar farmacie ?dar…?”

– le voi cere să facă un plan al oraşului si aici intervine cartonaşul meu colorat. Va fi ca un exemplu pentru ei. Din experienţă, ştiu ca desenele lor vor fi mult mai ingenioase, creative. Eu le dau doar „firul”…ideea, le arăt cum ar putea face.  Îi îndemn să nu facă exact ca mine, ei pot lipi fotografii dacă vor, să aleagă alte forme, dar ceea ce este important este să respecte cerinţa, adică să avem harta, planul unui oraş şi să găsim  elementele unui oraş trecute în limba franceză.

E o activitate la care poţi pune în practică mai multe idei şi să iasă ceva productiv.

De exemplu, le putem cere copiilor să pună nume la străzi sau  „ia să vedem,în oraşul tău cum ajungem la şcoală” ( vor urmări un traseu, le captezi atenţia si le pui la treabă imaginaţia). Altă temă : oraşul ideal. Desigur, totul va fi în franceză. Iar ei îşi vor face planul acasă, în clasă îl vor prezenta şi apoi îl vor pune la portofoliul final. Cu siguranţă vor reţine câteva elemente.

Mă gândesc să fac şi planul unui sat. Ce ziceţi de ideea aceasta cu planurile ?

Lasă un răspuns

